29 Ocak 2013 Salı

Atari iflasta Mario Yetim kaldı

Çocukluğumuzun gözbebeği Atari iflas etti.

atari iflas
Atari
   Çocukluğumuzun gözbebeğiydi Atari.Oyun ihtiyacımızı gideren bir elektronik cihazdan daha da öteydi.Hatta ortaokuldayken bir tabir vardı arkadaşlarımız arasında : "Hadi atari ye gidelim". diye Küçükken siyah kutu şeklinde kollu bir oyuncaktan daha da öte de bi yerde ailemizden bir parça gibiydi atari.Klavyeli olanları bile vardı.Benim ilk atarim de klavyeli olanlardı.Gerçi klavyesi kısa bir süre içinde bozulsa da atarim benim en değerlim di çocukken :) 90 çocuklar için evlerin vazgeçilmeziydi atari. Sloganı bile vardı : 


            "evinize koşun atariyle coşun"
             "atari, şimdi sokaklar bomboş" diye.

Sloganını geçtim tv lerde reklamı bile vardı atarinin. Türkiye deki ilk atari reklamı : 



Atari kasetleri tarih oluyor


atari iflas etti
Atari kasedi
    Bir de atari kasetleri vardı.Olmaz sa olmazımızdı.  Adı 9999999 in 1 olanlardan hani :). Çeşit çeşit oyunlar içinde zamanın nasıl geçtiğinin farkına bile varmazdık.90 lı zamanlar da ve 90 lı zamanların sonlarına doğru aileler çocuklarına karne hediyesi olarak bu atarilerden alırlardı.             Mariosuydu,bombermanıydı kaplumbağalarıydı,tsubasasıydı derken zaman akıp giderdi . Arkadaşlarımızlarla da aramızda atari kasedi değişimi yapardık.Birbirlerimize oynadığımız oyunları geçtiğimiz bölümleri heyecanla anlatır dururduk.Hey gidi atari Teknoloji den nasibini sen de aldın işte .Senin atari kasetlerinin yerini CD,DVD oyunları aldı.Gerçi bi kaç oyun salonun da hala oynanmaya devam etsen de senin devrin yavaş tan kapandı be atari.Modern teknoloji seni de İçine aldı yuttu adeta.Atarinin iflas etmesiyle atari kasetleri de kendilerini ne yazık ki çöpte bulucaklar.Acıtasyona fena bağladım :) 
    Çocukken Atari de sürekli oynadığım video oyunu Captain tsubasa idi.Bazen hala bilgisayar ortamında emülatör kullanarak bu oyunu oynamaya devam ediyorum :)



Super mario Yetim kaldı

mario
Super mario yetim kaldı
     Atari dendiğinde de akla gelen ilk video oyunlardan birisi super mario olucaktır.Hatta ben ilk atarimi aldığımda oynadığım ilk oyun da super mario idi.Benim gibi çoğu çocuğunun da vazgeçilmez oyunlarından birisi kesinlikle mario idi.Prensesi kurtaracağız diye marioyla o boru senin bu böcek benim savaşıp dururduk.Zor da olsa prensesi kurtarırdık ama.
  İşte artık ne yazıkki prensesi kurtaramayacağız. Tabiki atari oyununda.İnternet te mario oyunları oynamak mümkün . :)
   Maalesef bunu söylemek zorundayım "Mario yetim kaldı" :(




    Çocukluğumuzun bu güzelliklerini yaşadığımız,zamanımızı onunla beraber geçirdiğimiz atari iflas ın eşiğin e geldi.Borç üstüne borç.Hatta iflas bile etti denebilir ne yazık ki.


        Bir önceki yazımda Blogger da resimli benzer yazılar eklentisi  adlı makalemde blogger kullanıcıları için bloggera resimli benzer yazılar widgeti ekleme konusunda bilgiler verilmektedir.

Etiketler: , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa