27 Ocak 2013 Pazar

Nedir bu İnternet Explorerın Çektiği

internet explorer
İnternet explorer
Bu yazı internet explorer tarayıcı üzerinden yazılmıştır. Sizlere ulaşması uzun sürebilir :)

Uzun uzun yıllar önce  Her şey World Wide Web  (www) in icadı ile başladı.World wide web i de geçtim aslında her şey Tim Berners-Lee'nin HTML dilini geliştirmesiyle başladı. Html dili bulundu bunu çalıştıracak bir şey lazım dediler ordan da web browserlar ortaya çıktı. Kısaca özet bu desem beni döverler herhalde :)

Web browserların hayatımızdaki yeri

Web browserların hayatımızdaki yerini hiç düşündük mü?
      Ben bugüne kadar hiç düşünmemiştim. En basitinden daha geçen gün internet üzerinden ödediğim fatura örneği. Web browserımı açtım Ttnet in sitesine girdim,faturamı ödedim.Web browserın o gün için hayatımda ki yeri bu şekildeydi.
İnternet ortamında zamanımızın çoğunu sosyalağlar da (facebook twitter vs) geçiriyoruz."Facebook olmasa ne olurdu"  diye soruyoruz kendimize.Peki Web tarayıcı olmasa ne olurdu ?
Neyse dönelim tarayıcılarımıza. Bilindik olan tarayıcılardan bazıları ve tarihi sıralaması :
  • Netscape
  • Internet explorer
  • Opera
  • Firefox
  • Safari
  • Google Chrome 
internet explorer hata
İnternet explorer hata

Çocukluğumun tarayıcısı İnternet explorer

Eskilerde yoktu öyle Google chrome felan İnternet explorer la büyüdük biz. Hatta internet explorer hata verdiği zamanlar oyun bile oynardım ben. Hata penceresini masaüstünden orda oraya sürükleyerek şekiller üretirdim , resimler yapardım :) İnternet üzerinden bir şey arayacağım zaman yahut öğretmenin verdiği bir ödevi araştırırken bile internet explorerımı açar Google e girer aramamı yapardım. İşlerimi hallederdim. Âmâ şimdi ona ihanet ediyorum :)

Teknoloji baya gelişti hacı

     Yıllar yılı geçti. Teknoloji de aldı başını gitti. Geliştikçe gelişti. İnternet üzerinde kullanılan zaman da daha fazla olmaya başladı. İnternetin günlük yaşama girmesiyle de artık bilgisayarlar ve internet bireylerin ,şirketlerin vs değişilmez parçası oldu. İnsanlar interneti daha sık kullanmaya başladılar. Daha çok kullanım daha fazla hız demekti. İnternet explorerın verdiği hatalar, donmalar, geçen zamanlar vs bazen çıldırtmaya yetiyordu. Biz insanlar da doğal olarak sabırsıztık.Daha iyisini daha hızlı bir web tarayıcı istiyorduk. Firefox , opera bunları karşılıyordu aslında.Haliyle daha fazla yeni web tarayıcılar görücüye çıktı.Bunlardan en son çıkanı da Google chrome oldu.Google chrome da şu anda dünyanın en popüler web tarayıcısı desek yanlış olmaz sanırım.

Sabri out internet explorer in

internet explorer
İnternet explorer ve diğer tarayıcılar
Son zamanlarda özellikle twitter da internet explorer üzerinden bir çok espri yapıldı. Bir zamanlar sabri üzerinden bir çok espri yapılırdı. şimdi sabri out oldu internet explorer in.Benim de bu durum yani internet explorerın bu çektiklerini görünce böle içimi dökesim geldi :) .Yazının başında bende bir espri yapmıştım farkındayım.
Ama her ne olursa olsun internet explorer şimdi değil ama bir zamanlar Baştacım idi.
Twitterda internet explorer hakkında yapılan geyiklerden bazıları.
twitter internet explorer geyikleri
Twitter internet explorer geyikleri
twitter internet explorer geyikleri
Twitter internet explorer geyikleri

twitter internet explorer geyikleri
Twitter internet explorer geyikleri

Eee hal böyleyken diğer tarayıcılar almış başını gitmişken miccrosoft ta internet explorerı sevdirmek amacıyla child of the 90's videosunu yayınladı.
Son olarak da İnternet explorer ın child of the 90's videosu


  


Bir önceki yazım Eden hazard'ın top toplayıcı yı tekmelesi  adlı makalemde eden hazardın yaptığı kötü muamele konusunda eleştirel bir yazı.

Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa