4 Şubat 2014 Salı

Blogger yayın içinde power point sunu yayınlama

blog da powepoint sunu yayınlama
blog powerpoint yayınlama
 Blogger da yayın içinde bir powerpoint sunusu yayınlamak isteyebilirsiniz. Slideshare vs online sunu sitelerinden bir kaç powerpoint sunusu incelemişsinizdir mutlaka. Ya da slideshare  sitesini duymuşsunuzdur. Peki blogumuzda hazırladığımız bir yazının içine sunu'yu nasıl entegre edebiliriz ? Bu yazımda bundan bahsetmek istiyorum. Yayın içinde powerpoint sunusunun nasıl yayınlanacağı hakkında siz blogger kullanıcılara bilgiler vermeye çalışacağım. Bunu sadece blogger için değil diğer web platformları içinde uygulamak mümkündür. Ben Microsoft skydrive kullanarak sunu'yu yayın içinde göstermeden bahsedeceğim. Aynı şekilde slideshare içinde uygulayabilirsiniz.

Skydrive.live.com adresine tıkladıktan sonra hotmail hesabınızla giriş yaptıktan sonra skydrive anasayfasını göreceksiniz. Eğer hesabınız yoksa çok kısa süre içerisinde kayıt olarak bir hesaba sahip olabilirsiniz.

skydrive
skydrive
Skydrive 'a giriş yaptıktan sonra sol üstte bulunan oluştur butonuna tıklayıp klasör seçeneğinden bir klasör oluşturalım ve bunun adını da sunular olarak belirleyelim. Aslında bunu yapmaya gerek de olmayabilir. Ama Herşeyimizin bir düzen içerisinde olması iyidir değil mi :) Klasörü oluşturduktan sonra klasöre tıkladıktan sonra , klasör içerisinde skydrive kullanarak dosyaları bu klasöre yükleyebilirsiniz seçeneği göreceksiniz. Bu butona tıklayarak bir powerpoint sunusu yükleyelim. Ben google dan bir sunu indirdim ve bunu yükledim.

bloga sunu ekleme
bloga sunu eklemek

Eklediğiniz powerpoint sunusunu seçelim ve ardından üst menüden ekle butonuna tıklayalım. karşımıza gelen ekran da oluştur adlı butona tıklayalım. Butona tıkladıktan sonra yayın içinde görünecek olan sunumuzun bir ön görüntüsü görünecektir. Yandaki resimdeki gibi. Burada text kısmında da bir kod bulunmaktadır. Bu kodu kopyaladıktan sonra , Blogger da makale hazırlama sayfasına gelip , oradan da Html kısmına tıklayalım.
Kopyaladığımız kodu Html sayfasına yazının hangi bölümünde görünmesini istiyorsak o kısmına yapıştıralım. Örneğin ben eklediğim sununun sayfa sonunda görünmesini istiyorum. Html sayfasında , en sona kodumu yapıştırıyorum.
Sunumuz ekledik , Yukarıda da görüldüğü üzere . Bu şekilde yayın içinde powerpoint sunularınızı ya da makalenizle alakalı bir sunuyu paylaşabilirsiniz.

Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa