20 Ağustos 2014 Çarşamba

Blog yazıların kopyalanmasını engelleme

blog yazılarını kopyalamayı engelleme
Yazı kopyalama engelleme
    Blog yazılarının kopyalanması sorunu , yazarların en çok sıkıntı çektikleri konulardan birisi. Makelenizin başka bloglarda yayınlanmasına , paylaşılmasına izin vermemize rağmen , bazı yazarlar hiç bir kaynak göstermeden olduğu gibi kopyala yapıştır yapmaktalar. Bu yazıların bu şekilde kopyalanmasını önleyebiliriz. Kopyalansın benim için önem teşkil etmiyor demeyin. En son tema değişikliğinde yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum sizlere. Blogumda yaptığım tema değişikliğinden sonra , temadan kaynaklanana bir problem nedeniyle google'ın yazılarımı indexlemediğini farkettim. Yazılarımın indexlenmesi için oldukça çaba sarfetttim ama gene bir sonuç alamadım. En son çare temayı tekrar dan değiştirdim ve google ' dan indexlenmeye başladım. Webmaster 'a site haritamı yeniden gönderdiğimde bazı yazılarımın hala indexlenmediğimi farkettim ve bu sorunu araştırmaya başladım . Daha sonra bir kaç konumun direk olarak bazı bloglarda kopyala yapıştır yapılmış olduğunu gördüm. Benim yeniden site haritası gönderdikten sonraki makalelerim bu sefer kopyala yapıştır içerik olarak kabul gördü. Makalelerimin google da sıralaması düştü. Benimle aynı içeriğe sahip kopyala yapıştır blogların bile benden daha üst sıralarda çıktığını farketttim. Bunu çözmek için baya bir uğraştığımı söylemek isterim. 

Yukarıda anlattığım olay gibi bu tür konular başımıza gelmekte. Kopyala yapıştır içerikler maalesef canımızı oldukça sıkmakta.  Blog yazılarının kopyalanmasını engellemek için bir yol  göstereceğim. Ama şunu belirtmek isterimki Eğer blogunuzda kopyalanmasını istediğiniz kısımlar var ise bu kodu kullanmamanızı tavsiye ederim . Örneğin benim blogum için değerlendirelim . Blogumda kod paylaşımı yapıyorum ve bu kodların da kopyalanması gerekiyor. Bu yüzden kopyalanmayı engellemem benim yararımdan çok zararıma olacaktır. 

Eğer Blog yazılarınızın kopyalanmasını istemiyorsanız aşağıaki adımları uygulayın. 

  • Blogger paneline giriş yapın.
  • Şablon> HTML'yi Düzenle kısmına tıklayın.
  • Kod penceresinden ctrl + F yardımı ile </body> kodunu aratarak bulun.
  • Bu kodun hemen bir üst satırına aşağıdaki kodları yapıştırın ve kaydedin.
 <script language="JavaScript1.2">
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;)
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
<script language="JavaScript">curPage=1;
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown = function(e){
if(e.target==document)return false;
}
}
else {
document.onmousedown = function(){return false}
}</script>


Tekrar belirtmek isterimki eğer kopyalanmasını istediğiniz içeriğiniz var ise bu kodu kullanmayanız. İçerik kopyalama engelleme ' den kısaca böylece bahsetmiş olduk.

Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa