7 Eylül 2014 Pazar

Android



Android işletim sistemi ilk olarak 5 Kasım 2007 tarihinde duyurulmuş olup, günümüzde de bayağı popüler hâle gelmiştir. Bu kadar popüler olmasının altında yatan sebeplerden bir tanesi de birçok programa erişebilme rahatlığı sunmasıdır. Android işletim sistemi çok çeşitli ve fazla sayıda program sunması sayesinde, onu tercih eden sayısında gün geçtikçe artış meydana gelmektedir. Android'in Google tarafından geliştirildiği düşüncesinin yanı sıra, "Android işletim sistemi projesiyle ilgilenen ilk firma bilinenin aksine Google değil, Samsung olmuştu." diyenler de var. Peki ya hangisi doğru?








Andorid işletim sistemi üzerinde çalışan adam Andy Rubin'dir. 2000'li yılların başında, farklı uygulamalar çalıştıran telefonlara bir standart getirmek amacıyla bu işletim sistemi ile uğraşmaya başlar ve projesini Samsung yöneticilerine sunduğunda kendisini çok önemsemezler. Ama bir süre sonra da kabul edilir. Çok kullandığımız ve popüler olan bazı programların veya işletim sistemlerinin hikâyesini çok bilmeyiz genellikle. Bu hem işletim sisteminin geçmişi hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlarken hem de genel kültür bilgisi edinmemizi sağlar.Biz, nasıl üretilmişi merak etmek yerine programı kullanmayı tercih ederiz hemen. Aceleci bir yönümüz vardır. Hatta programlardaki bazı eksiklikleri bulup, şikâyetçi olma gibi bir huyumuz da yok değil. Ama daha iyisini kendimizin neden yapmadığı sorusuna da verecek doğru düzgün bir cevabımız olmaz değil mi? Android'in bir sürü özelliğini kullanıyoruz ve artık telefonlarımızın genellikle Samsung olmasının da en büyük sebeplerinden biri Android özelliğinin olması..

Etiketler: , , , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa