29 Eylül 2014 Pazartesi

Dijital Pazarlama : Çevrimici Reklamcılık Adwords

cevrimiçi reklamcılık
cevrimici reklamcılık
 Web sitelerine genel olarak baktığımızda sayfada bulunana reklamlar web kullanıcısının ilgili olduğu alanlardan gelir. Örnek verecek olursak Google arama motorunda ayakkabı modelleri ile alakalı bir sorgulama yaptınız . Daha sonra bir haber sitesine girip baktığınızda Google reklamlarında büyük ihtimal ile markafoni trendyol gibi şirketlerin reklamları karşınıza çıkacaktır. Bu sistem neye göre çalışmakta ya da google aramalarında arattığım sorgu ile alakalı olarak sayfa da üst sıralar da neden hep bu site çıkıyor vs vs ? 

Basit bir Örnek olarak : 
dijital pazarlama
adwords
  Google arama motoruna girdim ve kiralık araba kelimesini arattırdım.ilk sıralarda resimde de görüldüğü üzere sponsorlu yazan bazı siteler çıktı ve bunlar üst sıralarda yer almakta. Ayrıca sayfanın sağ tarafında da ayrı bir arama sonuçları gösterilmekte. 


Bu yazımda Reklamcılık ve adwords üzerine konuşacağız. Adwords'un şirketler için getirdiği yararlar , dijital pazarlama ve cevrimici reklamcılık hakkında bir kaç noktaya değineceğim.

Google Adwords çevrimiçi reklamcılığın işletmenize sağlayacağı avantajlar ve çevrimiçi kampanya oluşturma işlemleri konusunda bilgi verir.

Çevrimiçi reklamcılık kısaca yaptığım reklam kişiye ulaşıp ulaşmadı mı değil, nasıl ulaşacağımdır. Çevrimiçi reklamcılık ile tanıtımınız yani reklamınız ilgili olan kişilere gösterilir.Hazırladığınız kampanyaya , reklamlara tıklanıp tıklanılmadığıda öğrenilebilir.Ayrıca web siteleri dışında arama motorları mobil platformlar sosyal ağlarda da reklam yayınlanabilir.

Dijital Pazarlama da google adwords , çevrimici reklamcılık seo,sem vs bütün hepsini kapsayan geniş bir tanım. 

Kısaca bu üçü hakkında böyle bir tanımlama yapalım ve  online marketing çevrimici reklamcılık hakkında konuşmaya devam edelim.
google adwords
google adwords
Çevrimiçi reklamcılık ile hazırladığınız kampayayı takip edebilirsiniziz. Bu sayede sizin kendinizi ve başarınızı ölçmenize olanak tanır. Bir kullanıcı reklamınızı tıkladıysa, bunu bilirsiniz. Reklamınızı tıklayıp sitenizi ziyaret edip sizinle iletişim kurduysa veya alışveriş yaptıysa reklamınız amacına ulaşmış demektir. Örnekle açıklamaya devam edelim. Ali'nin araba tamircisi olduğunu  ve ali'nin işyerinin bir web sitesi olduğunu düşünelim . Ali Hazırladığı kampanya ile araba tamiri , motor tamiri vs gibi kelimelerle google adwords yardımı ile web sitesi ziyaret alsın. Daha sonra ziyaret een kişi ali'yi araba tamiri hakkında görüşmek için web sitesinden numarasını alarak iletişime geçsin. Sonuç olarak Ali amacına ulaşmış oldu.

Alinin Böyle bir kampanya yapmamış olduğunu düşündüğümüzde ise ulaşacağı kesim çevresi olacaktır. Daha da fazla artırmak istediği düşünelim o zaman da reklam, broşür,ilan vs ile ulaşmayı deneyecektir. Peki bunları denediğinde ne kadar başarılı olacaktır , değişiklik yapmak istediğinde ise verdiği ilanda anında nasıl bir değişiklik yapacak. Oldukça zor bir iş. 

Çevrimiçi reklamcılık ta ise kampanyasını takip edebildiği için sürekli değişiklik yapma olanağı bulunacaktır. Hazırlamış olduğu kampanyanın kendisine arama motorundan hiç bir sonuç getirmediğini gördüğünde hemen değişiklik yapabilme imkanına sahip olacaktır.

Çevrimiçi reklamcılık tan kısaca bahsetmeye çalıştım. Sonraki yazı dizilerimde de pazarlama, reklamcılık ve adwords hakkında makaleleler yayınlamaya devam edeceğim .

Etiketler: , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa