20 Nisan 2014 Pazar

Tanıtım Yazıları Nasıl Yazılır?

Tanıtım Yazıları Nasıl Yazılır?




Bu makalemizde tanıtım yazısı nasıl yazılır hakkında bilgiler vermeye çalışacağım. Tanıtım yazısı SEO'ya etkisi tartışılmaz. Ayrıca pagerank değeriniz bu vesile ile yükselecektir.
Öncelikle tanıtım yazısını kısaca anlatmaya çalışacağım.
Tanıtım yazısı nedir? Nasıl yazılır?

Tanıtım yazıları bir ürün, hizmet, girişimcilik projesi veya internet sitesini tanıtan içerisinde tanıttığı konu ile ilgili linkler içeren anahtar kelimelerin bulunduğu yaygın bir SEO uygulaması olup son günlerde en popüler yöntemler arasındadır. Birçok webmaster sitesinde "Tanıtım Yazısı-Makale Satışı" kategorisinde tanıtım yazısı satan ya da sitelerinde ücret karşılığı yayınlayan kişilerin ilanlarına rastlamak mümkündür. Bu durum webmaster için önemlidir.

Google seo


Web sitesi ve blog sahipleri, içerik pazarlama çalışmaları yapmak isteyenler, yeni site açanlar bu tür yazılara rağbet gösteriyor. Peki başlı başına bir piyasa olan tanıtım yazısı alışı-satışı neden bu kadar önemli? İnsanlar neden tanıtım yazısı satın almaya ihtiyaç duyuyor? 
Önce tanıtım yazısının web siteleri için neden önemli olduğuna değinelim. Arama motoru Google bir siteyi sıralamalarda yükseltmek ve üst sıralara taşımak için diğer sitelerden gelen linkleri birer referans olarak kullanıyor. Yani ne kadar çok farklı insan sizin sitenizi Google'a önermişse Google gözünde siteniz o kadar değer kazanıyor. Google, popüler olanı üst sıralara taşıyor. Tanıtımı yapılacak site ile uyumlu olmayan alakasız bir sitede yer alan tanıtım yazısının yarardan çok zarar sağlayacağı unutulmamalıdır. 

Google, "Türkçe'yi doğru kullanamayan bir kişinin 3-5 basit cümle yazarak önerdiği siteyi değil, Türkçe’ye tamamen hakim, imla kurallarına uygun, anlatılmak istenenin en iyi şekilde yazıldığı makaleleri dikkate alır.

Dolayısıyla bu noktada durulması gereken önemli özellik doğal bir yazının olmasıdır.
Doğal ve etkili bir tanıtım yazısı nasıl yazılır? Buna bloglar üzerinden bir örnek verebiliriz. Bildiğiniz üzere kaliteli ve özgün içeriği barındıran bloglar tanıtımlar ve içerik pazarlama çalışmaları için en çok başvurulan mecralardır. Blog yazarı önce tanıtacağı ürün ya da hizmet ile ilgili detaylı bir araştırma yapar.

Tanıtım yazıları seo backlink


İlgili kaynakları tarar. İnternet dışındaki arşivinde konu ile ilgili bilgiler varsa onları da kullanır. 

Daha önce kullanıcıların tanıtım yazısının yazılacağı ürün ya da hizmetler hakkında yaptığı yorumları okur ve analiz eder.

Kendi objektifinden fotoğraflar ile yazısının iskeletini oluşturur. Yazının özgün fotoğraflar içermesi kalıcı etki açısından çok önemli bir noktadır. 

Blog yazarı tüm gerekenleri bir havuzda topladıktan sonra yazma süreci başlar. 

Sakin ve yazmaya elverişli bir ortamda başlayan makale yazım sürecinde özgün bir anlatım diline ve makalenin ortalama bir uzunlukta olmasına dikkat eder. 

Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta da yazı içindeki linklemelerdir. Tanıtım yazısı içerisinde aynı adrese hem de ana sayfa url’sine birden fazla link vermekten kaçınır. 

Son olarak yazdığı yazıyı imla kuralları ve anlam bozukluğu olmaması açısından birkaç kere okunmalıdır.

Etiketler: ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa