18 Nisan 2014 Cuma

Windows 8.1 donma ve kilitlenme sorunu nasıl çözülür?

Geçtiğimiz haftalarda yayınlanan Windows 8.1 sürümünde ortaya çıkan bir sorun kullanıcıları çileden çıkardı. Kullanıcıların sağ tıklama sonucu yaşadığı donma ve kilitlenme probleminin çözümünü sizler için paylaşıyorum.

Geçtiğimiz haftalarda yayınlanan Windows 8.1 sürümünde ortaya çıkan bir sorun kullanıcıları çileden çıkardı. Kullanıcıların sağ tıklama sonucu yaşadığı donma ve kilitlenme probleminin çözümünü sizler için paylaşıyorum.


Donma ve Kilitlenme sorunu nasıl çözülür?
Adım 1
Windows butonuna tıklayın
Adım 2
Başlat menüsüne "regedit" yazın
Adım 3
Gelen seçeneklerden "regedit" uygulamasını açın
Adım 4 
Regedit uygulamasında "HKEY_CLASSES_ROOT" seçeneğine çift tıklayarak açın
Adım 5
Açılan menüden "CLSID" bularak onunda üzerine çift tıklayın
Adım 6
Tekrar açılan menüden "{8E74D236-7F35-4720-B138-1FED0B85EA75}" seçeneğini bulun ve üzerine çift tıklayın
Adım 7
Açılan seçeneklerden "Shellfolder" bulun ve üzerine sağ tıklayın
Adım 8
Açılan menüden "İzinler..." seçeneğine tıklayın
Adım 9
Bir pencere açılacak. Bu pencerede "Gelişmiş" seçeneğine tıklayın
Adım 10
Büyük bir pencere açılacak. Üst kısımda Sahibi bölümü olacak. Sahibi bölümünün yanında ki "Değiştir" tıklayın
Adım 11
Açılan yeni pencerede seçilecek nesne adı girin yazan yere kullanıcı adınızı yazın.
Adım 12
Tekrar bir önceki pencere açılacak
Adım 13
Açılan pencerede "Nesnelerin ve alt kapsayıcıların sahiplerini değiştir" ve "Tüm bağımlı nesne izin girdilerini bu nesneden devralınabilen izin girdileriyle değiştir" kutucukları işaretleyin
Adım 14
Açılan uyarı penceresini "Evet" diyerek onaylayın
Adım 15
Gelen pencereden "Tam denetim" seçeneğinin karşısında yer alan kutucuğu işaretleyin
Adım 16
Kayıt defteri penceresi açıldığında "Shellfolder" seçili olacak
Adım 17
Sağdaki bölümde "Attributes" seçeneğinin üzerine çift tıklayın ve düzenleme panelini açın
Adım 18
Gelen pencerede "Değer verisi" altındaki kutucuğa "0" yazın ve "Tamam" diyerek pencereyi kapatın
Adım 19
Son olarak açık kalan diğer tüm pencereleri de kapatın ve artık donmadan ve kilitlenmeden kullanın

Son güncelleme: 18.04.2014

Etiketler: , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa