29 Ocak 2014 Çarşamba

Benim bir Dostum var - The cove

the cove
Benim bir dostum var
Sosyal medya da son günlerde Benim bir dostum var adlı bir video sıkça paylaşılmakta. Bu video ile üç dört kez karşılaşmamıza rağmen izlememiştim. Nitekim bugün izleme fırsatı buldum ve yayınlanan video'nun Bana Göz Kulak Ol Duyarlı Yaşam Derneği (BGKO) tarafından , yunus'ların esareti üzerine, ünlüler tarafından çekilen bir kısa film(yaklaşık üç dakika) olduğunu gördüm. Yunusların esaretinden ziyade aslında video gösteri hayvanlarının esareti üzerine , ama konu olarak yunus lar öne alınmış. Konu Yunuslar olunca da bir anda aklıma 3-4 yıl önce izlediğim oscar ödüllü the cove belgeseli geldi. Ama önce Benim bir dostum var adlı Video'yu paylaşmak isterim : 



 Üniversite hazırlık döneminde boş zamanımın çokluğundan sürekli olarak film izlemekteydim. Sanırım 2009 ya da 2010 yılıydı oscar ödülü alan filmlere göz gezdirmekteydim. En iyi belgesel dalında The Cove adlı belgeselin ödül aldığı dikkatimi çekti aslında bir belgeselin oscar ödülü alması daha da dikkatimi çekmişti. Hemen İnternet 'ten download ederek izlemiştim. Peki bunlardan neden bahsetttim. Yukarıda da belirtmiştim bu video yu ilk izlediğimde aklıma gelen direk o belgesel olmuştu. Çünkü yaşanan yunus katliamını tüm çıplaklığıyla gözler önüne sermekteydi the cove. Bir koy da yunusların nasıl avlandığını , yapılan eziyetleri ve daha neleri . . İzlerken çok etkilenmiştim. Aslında Belgesel den bir kaç görsel paylaşacaktım yazıda ama daha sonra vazgeçtim . Şu kadar söylesem yeterli sanırım : Masmavi deniz bir kaç dakika içinde kıpkırmızı bir hal almakta ve o kırmızılığın da ne olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur.
Uzun lafın kısası belki yukarıdaki video izlediğiniz zaman pek bir şey anlam ifade etmiyor. Ama The cove belgeselini zamanınızı ayırıp izlediğinizde yaşananları göreceksinizdir ve o zaman bir anlam ifade etmeye başlayacaktır. İngilizce olarak youtube da mevcut. Aşağıda bulunmakta. 


Etiketler: , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa