9 Ocak 2014 Perşembe

Beyin Testi : Beyninizin hangi tarafını kullanıyorsunuz

beyninizin hangi tarafı ağır
Beyin testi
Beynimizi ne kadar etkili kullanabiliyoruz acaba. ya da beynimizin hangi tarafını daha etkin kullanıyoruz. sağ lob mu , sol lob mu ? Bu yazımda biraz blogger geliştirmelerinden sıyrılıp değişik bir konuyu ele almak istiyorum. Howard Gardner'ın çoklu zeka kuramında bireylerin bazı zekaların daha üstün olduğunu belirtmektedir. Bu çoklu zeka çeşitlerini sosyal zeka , kinestetik zeka, dilsel zeka , görsel zeka, matematiksel zeka vs diye devam etmekte ve Howard gardner çoklu zeka kuramını anlatırken de bireylerde bu zekaların herbirinin bulunduğu ama bazı zeka çeşitlerinin daha üstün olduğunu belirtmektedir. Buraya kadar biraz teorik bir bilgi oldu. Örneğin bir sporcunun  , atletizm dalıyla uğraşan birinin kinestetik yani bedensel zeka' sı çok gelişmiştir. Keza aynı şekilde müzik le uğraşan melodi tutturabilen ritim yakayabilen insanlarında ritmik zekası daha çok gelişmiştir. 
Konu howard gardnerın çoklu zeka kuramının tanımına gittiğinin farkındayım . O yüzden toparlamaya başlıyorum :)  İnternette gezinirken keşfettiğim bir web sitesini tanıtmak istiyorum sizlere oldukça ilgimi çektiğinden sizinle de paylaşmak istedim.


beyin testi
Beyin testi soruları
Bu web sitesinde 30 saniyelik bir test ile beyninizin hangi tarafının daha etkin kullandığını belirlenmeye çalışılıyor.Test içinde 6-7 sorudan oluşan görsel sorular bulunmakta ve zevkli bir test. Örnek olarak yukarıdaki resimde testte yer alan bir soru bulunmakta. Tabi bu soruları bir süre içerisinde cevaplamak gerekiyor.

beyin testi
Hangi zekanız üstün
Test sonunda anında dönüt ile beyninizin hangi tarafının daha etkin olduğu belirtiliyor. İlginç bir test ve dikkat çekici. 5 dakikanızı ayırıp denemenizi tavsiye ediyorum . :)


Etiketler: , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa