8 Ocak 2014 Çarşamba

Nationzoom 22 find zararlı yazılımları Kaldırma


Nationzoom zararlı yazılımı
Nationzoom kaldırma
     İnternet üzerinde bir program indirdiğinizde bazı programların size sormadan nationzoom 22 find v9 gibi zararlı yazılımları yüklemekte.  Benim de başıma bu şekilde bir durum geldi. İnternet üzerinde bir program indirdim kurduktan sonra chrome ' u açtım ve baktım ki anasayfam değişmiş. nationzoom.com olmuş. Anasayfamı tekrardan google olarak ayarladım ama sorun düzelmedi. Ayarlar sekmesinden eklentileri ordan nationzoom eklentisi sildim gene olmadı. Anasayfam hala nationzoom olarak sabit kaldı ve ben bu duruma çok uyuz oldum arama yaparken google yerine Nationzoom da arama yapıyor diyen benim gibi bir çok internet kullanıcısının bulunduğunu düşünüyorum. Ve bunun nasıl kaldırılacağını da tam olarak bilmediklerini düşünerekten bu konuda bu zararlı yazılımların nasıl kaldırılacağını anlatmak istedim.Daha önce de bu virüs e benzer 22 find virüsünün nasıl kaldırılacağından bahsetmiştim. Şunu belirtmek isterimki Nationzoom .com zararlı uygulaması benim bilgisayarıma da bulaştı ve ben bu şekilde temizledim . Şu anda herşey normal şekilde. Aşağıdaki adımları takip ederek sizde bu zararlı yazılımlardan kurtulabilirsiniz.

  • Denetim masasına girin ve Greygay adında bir yazılım bulunuyorsa bunu kaldırın. Homepage tarzı yazılımlar varsa da aynı şekilde bunlarıda kaldırın. Ask toolbar v9 Toolbar gibi. Kısacası sizin bilmediğiniz bir uygulama yüklüyse bunu uygulamalardan kaldırın.
  • Program files ' a tıklayın. Homepage adında bir klasör var ise bunu silin.

Yukarıda sölediğim iki durum önemlidir. Bunların silinmemesi halinde sorun devam edecetir ve anasayfanız nationzoom olarak kalacaktır. 

expenden protection silme nationzoom
expenden protection silme nationzoom

  • Chorme 'a tıklayın. Sağ üstte bulunan ayar çubuğundan Ayarlar / Uzantılara tıklayın.
  • Uzantılara tıkladığınız zaman chrome da kurulu eklentiler görünecektir. Extended protection adındaki uygulamayı çöp kutusu ikonuna basarak kaldırın.Yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi.
  • Aynı şekilde Light New tab adında da bir uygulama var ise bunu da kaldırın.
  • Bu Şekilde bilmediğiniz uygulamaları kaldırmanız yararınıza olacaktır.


Nationzoom temizleme
Chrome dan nationzom silme
  • Tekrar Ayarlar menü butonuna tıklayın chrome ' da. Arama motorlarını yönet butonuna tıklayın.
  • Yukarıdaki resimdeki gibi bir ekran belirecektir. Nationzoom yazan yeri siliniz. Ama önce google arama motorunun üstüne gelerek varsayılan yap dedikten sonra siliniz.

chrome dan nationzoom kaldırma
chrome ayarları Nationzoom kaldırma

  • Yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra ayarlar butonuna yeniden tıklayın.
  • Arama sekmesinde yer alan nationzoom yerine google seçin.
  • Başlangıçta sayfaları ayarla kısmından Anasayfanızı google olarak değiştirin.
Bunları yaptıktan sonra sıra geldi chrome kısayolunu temizlemeye. Chrome kısayolunu temizlemek içinde aşağıdaki resime bakın.


Nationzoom silme
Chrome ayarları Nationzoom
  • Chrome kısayolu üzerinde sağ tıklayıp özellikler butonuna tıklayın.
  • Hedef kısmında Nationzoom.com ile alakalı olan yeri silin. Yani hedef textinde chrome.exe" den sonra bir yazı olmamalı.

İşlem bu kadar yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra Nationzoom zararlı yazılımı'nı kaldırmış olacaksanız. Ben tüm adımları uyguladım hepsini gerçekleştirdim ama hala silinmedi diyorsanız Ad-aware , Adw-cleaner tarzı programları kullanarak silin. Ama kendim bunları uyguladım ve nationzoom zararlı yazılımını kaldırma işlemini gerçekleştirdim , chromedan sildim.



Etiketler: , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşkür ederim

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa